بهبود کیفیت آب طولانی ترین رودخانه آسیا

شهره صدری – چین با شناسایی تمامی نقاط ورودی فاضلاب به رودخانه یانگ تسه و دریای بوهای توانسته است به کمک مدیریت فاضلاب کیفیت آب آنها را بهبود چشمگیری ببخشد.

به گفته وزارت محیط زیست چین، تلاش های این کشور در تقویت مدیریت فاضلاب، بهبود قابل توجهی در کیفیت آب در طولانی ترین مسیرهای آبی و بزرگترین دریای محصور این کشور داشته است.

معاون وزیر محیط زیست کیو کیوون گفت: این وزارتخانه موفق شده است موقعیت تمام ورودی های فاضلاب را که به رودخانه یانگ تسه و دریای بوهای می ریزند را مشخص کند. این شناسایی در پی  راه اندازی کمپین هایی برای غربالگری ورودی هایی فاضلاب  در سال 2019 انجام شده است.

معاون وزیر گفت که در رودخانه یانگ تسه، طولانی ترین رودخانه آسیا، 60292 ورودی فاضلاب وجود دارد که 30 برابر تعداد ثبت شده قبلی است. تعداد ورودی هایی که به دریای بوهای تخلیه می‌شوند به 18886 به‌روزرسانی شده است، در حالی که قبلاً کمتر از 800 نقطه بود.

کیو همچنین به پیشرفت قابل توجهی در ردیابی منابع فاضلاب و رفع مشکلات در این ورودی ها اشاره کرد. او گفت که تا پایان سال 2021، منابع 80 درصد از  ورودی فاضلاب ها در یانگ تسه و دریای بوهای شناسایی شده بود. این در حالی است که به بیش از 8000 مورد تخلف در تخلیه فاضلاب به رودخانه رسیدگی شده است.

به گفته وزارت محیط زیست چین این تلاش منجر به “پیشرفت تاریخی” در کیفیت آب در یانگ تسه شده است. به‌طور بی‌سابقه‌ای، این رودخانه در پایان سال 2020 و تا پایان سال گذشته شاهد دستیابی به کیفیت آب درجه دو در تمام طول مسیر خود شده است. کیفیت آب درجه دوم، دومین سطح برتر از پنج سطح در سیستم کیفیت  آب‌های سطحی چین است .

در مقایسه با سطح کیفی این رودخانه در سال 2018، نسبت آب با کیفیت نسبتاً خوب در منطقه ساحلی بوهای در سال 2021، 16.9 درصد افزایش یافته است.

چین یک سیستم کیفیت چهار سطحی برای آب دریا دارد. کیفیت آب دریا اگر در درجه دوم یا بالاتر باشد نسبتاً خوب در نظر گرفته می شود.

منبع: chinadaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *